اخبار
مراسم تودیع دکتر لقمان و معارفه دکتر مهدوی مراسم تقدیر از خدمات دکتر امیر لقمان سرپرست سابق دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل و معارفه دکتر محمد جواد مهدوی رئیس این مرکز برگزار گردید.
مراسم تقدیر از خدمات دکتر امیر لقمان سرپرست سابق دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل و معارفه دکتر محمد جواد مهدوی رئیس این مرکز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل ، در این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت : دانشگاه پیام نور مولود انقلاب است که با هدف برقراری عدالت آموزشی و با شعار آموزش همه وقت ، همه جا راه اندازی گردید تا افراد علاقمند به تحصیل با کمترین شهریه و حداقل هزینه بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

دکتر محمدرضا جلالی گفت : باتوجه به شرایط خاص تحصیل در دانشگاه پیام نور دانش آموختگان این دانشگاه به لحاظ کسب رتبه در آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد پیشتاز هستند به نحوی که 30 درصد پذیرفته شدگان مقاطع ارشد و دکتری از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده اند.


ایشان افزود : در شرایط کرونا دانشگاه پیام نور در آموزش مجازی پیشتاز بوده و  دانشگاه پیام نور استان اصفهان توانسته است در بین سایر استان ها رتبه اول را در آموزش الکترونیک کسب نماید.

وی با تجلیل از خدمات و زحمات دکتر لقمان سرپرست سابق دانشگاه پیام نور مرز آران و بیدگل گفت : مرکز آران و بیدگل به عنوان یکی از قطب های آموزش مجازی در استان اصفهان رتبه برتر را کسب کرده است.


رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به افزایش 12 درصدی جذی دانشجو در دانشگاه های پیام نور استان اصفهان گفت : استان اصفهان رتبه اول را در سطح کشور در میزان جذب دانشجو کسب کرده و مرکز آران و بیدگل در جذب دانشجو رتبه اول را در استان داشته است .

دکتر جلالی با تاکید بر درآمدزایی توسط مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور گفت : توسعه آموزش های آزاد یکی از راه های درآمدزایی در دانشگاه پیام نور می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم امام جمعه آران و بیدگل گفت : دانشگاه مغز متفکر جامعه است و بایستی جهت دهنده باشد و هرگاه علم در اختیار عقل قرار بگیرد ارزشمند و منشا اثر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت : در اختصاص رشته ها بایستی به نیازهای منطقه توجه کرد و رشته های کاربردی به دانشگاه اضافه شود و اگر اصلاحاتی در این زمینه لازم هست باید انجام شود.

ایشان در همین زمینه با اشاره به کاربردی بودن پایان نامه ها گفت : دانشگاه ها بایستی با صنعت در ارتباط باشند تا نیازهای آنان را نیز مرتفع نمایند.
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز دانشگاه را از گروه های مرجع دانست و گفت : مردم در خیلی از کارها و سخت ترین زمان ها به دانشگاه و دانشگاهیان رجوع می کنند.

دکتر بایبوردی گفت : دانشگاه ها جایگاه ویژه ای دارند و بهترین ها را به جامعه تحویل می دهند.
ایشان با اشاره به نقش فرهنگ سازی دانشگاه ها در جامعه گفت : فرهنگی که از دانشگاه  بر می آید فرهنگ استقلال خواهی است . فرهگ خواستن و توانستن است  که درخیلی از زمینه ها حرف هایی برای گفتن دارد.

وی افزود : بایستی در دانشگاه ها مهارت تبدیل علم و دانش به پژوهش یاد داده شود . پژوهشی که به ایده ، ایده ای که به محصول و محصولی که به تجاری سازی تبدیل شود و در این صورت است که از نظام دانایی به دارایی خواهیم رسید.
ارائه گزارش توسط دکتر لقمان سرپرست سابق دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل ، سخنرانی نماینده اعضای هیات علمی و کارکنان این مرکز و اهدای لوح تقدیر و هدایا به پاس خدمات سرپرست سابق مرکز آران و بیدگل از دیگر برنامه های این مراسم بود .

این مراسم با حضور دکتر جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل و دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل و جمعی از مسئولین این شهرستان ، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کاشان و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان مراکز آران و بیدگل و کاشان ، در سالن 4 دی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر